Thursday 4 August 2011

HidUp PerLu TeRuss.............

Alhamdulilah...dh 2 bln suami aku dh bertukar kt sini...wlupun tempat kejenye still jauh (KT UITM Puncak Alam)tp sekurang2nya kiteorg still blh duk skali... ('_')so,senangla sikit klu aku nk g monthly checkup AriSsA...

Bulan ni,my lovely ChaCha dh masuk 11 bulan...walaupun neuron motornye lmbt sikit (still xblh merangkak lg..berdiri pun takut2 bila kite lepas) berbanding budak2 biase..tp otaknye cukup bijak..ni aku nk citer sikit perkembangan ank aku ni...

start 2 bln,ank aku ni dh blh sebut mak..sampaila skrg...bile die xnmpak aku je,die mesti nangis pangil mak...hehehehe...

start 6 bln,AriSsA dh mula pandai babai orgn pandai tiru bunyi2 yg aku ajar...tiap kali pas aku amik die dr umah pengasuh,aku dukung je,die trs babai...

7bln,dh blh salam @ amin tgn org sambil cium...klu marah or merajuk,dh pandai xmau tgk org yg die marah sambil nangis..hehehehe...klu die xmau something,die akan geleng kepala tanda xmau..hihhiihi..comelkan??(kihkihkih..puji ank sendirik pulak dah...tetttt..=p)

8 bln,dh blh main cakcekur,main cakcak sambil tutup muka die ngn bantal busuk die...(biasenye die main ble dlm buai sblm nk tdo)..

9-10 bln, dh blh bt flying kiss n cium mama bile aku mitak die sayang mama..hehee..hati ibu mana yg xgembira bila ank dh pndai cium kite..ngheee,,...kekadang..papa die pn jeles sbb Cha nk sayang mama je..kihkihkih...papa asyik nk mengusik die je kejenye..

skrg ni (br nk masuk 11 bulan) AriSsA br nk pandai bt "give me 5"..gigi pulak br je nk tumbuh...mak aku kate(nenek chacha la) die ikut aku,gigi lmbt tumbuh..kehkehkeh...xkisahla lmbt pun..yg penting,lambt tumbuh..lmbtla rosak/cabutnye...kihkihkih..

emmm...ape lg eh???nnti la pulak sambung..daaa....

No comments:

Post a Comment