Sunday 8 January 2012

kewajipan seorang muslim....

wahhh...tgk title macam serius je kn...?..hehee..tp mmgla..mende ni bkn kite blh buat endah xendah je...mmg wajib amik serius ni...

~ Sabtu, 7 Januari 2012 ~

Walau malas yang teramat sangat pun,aku kena datang opis jugak sebab aku ade pending job...huhuuu..bknnye mase workdays xnk buat..tp mmg xblh..almaklumlah..HRMIS ni mmg langsung xblh bukak pasalnye semua org pun sedang sibuk menyiapkan SKT n LNPT..apetah lagi awal2 thn cmni..seme pentadbir cuti pun tertumpu pd HRMIS...so,nk xnk...terpaksa la jugak aku korbankan cuti aku bersama my lovely chacha n her papa..huhuhuhu..

masa aku nak blk (kire-kire dalam kul 1.30pm lepas azan zuhur) ondaway g tempat parking kete,aku terberenti bejalan kerana kusyuk memerhati sesuatu yang sangat-sangat menyentuh hati...


Ya Allah.....tulusnya hati hambaMu itu...walau hanya dengan secebis kain dan sebotol air,beliau mampu menunaikan tanggungjawabnya terhadapMU sebaik saja azan habis berkumandang tak kira walau dilaluan pejalan kaki (bersebelahan opis aku)... yang masih belum siap lagi tu...

waktu tu aku terpikir,betapa bertuahnya aku dan seluruh rakyat Malaysia lahir di negara ni..serba serbi xde kekurangan....tapi kenapa masih ada yang xsedar akan tanggungjawab sendiri terhadap PenciptaNYA sedangkan kehidupan kita jauh lebih baik dan segala kemudahan untuk menunaikan SOLAT itu telah disediakan dengan cukup sempurna....tanyalah pada diri sendiri,kenapa masih mengingkari PERINTAHNYA sedangkan NIKMAT yang telah kamu terima TIDAK TERHITUNG NILAINYA.....

Wallahualam...

No comments:

Post a Comment